Περιεχόμενα

Έχουμε 4 επισκέπτες συνδεδεμένους 

Επισκέψεις

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα :49
mod_vvisit_counterΌλες :103963
Ευχαριστώ !
Εκτύπωση E-mail

ΤΟ ΦΙΣΤΙΚΙ ΜΑΣ

 

Το φιστίκι από βοτανική άποψη ανήκει στην κατηγορία των ακρόδρυων (καρύδια, φιστίκια, αμύγδαλα, φουντούκια ή λεφ(π)τοκάρυα). Είναι προϊόν μεγάλης θρεπτικής αξίας και τρώγεται ωμό στη φυσική του κατάσταση, όπως δηλαδή παράγεται από το δέντρο. Γιαυτό είναι κρίμα να αλατίζεται και να ψήνεται, χάνοντας έτσι το 50% της θρεπτικής του αξίας.

 

Φιστίκια για γερή καρδιά
(από δημοσίευμα εφημερίδας στις 14-12-07)

 

Τα κελυφωτά φιστίκια κάνουν καλό στην καρδιά μας, καθώς περιέχουν έναν ιδανικό συνδυασμό συστατικών που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης και αποτρέπουν τη δημιουργία αρτηριοσκλήρυνσης. Τα συστατικά αυτά είναι οι φυτικές στερόλες, η βιταμίνη Β6, οι φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά.
Όπως επισημάνθηκε σε συνέντευξη τύπου της CARDICO SA από τον διαιτολόγο - διατροφολόγο Κωνσταντίνο Ξένο, τα κελυφωτά φιστίκια αποτελούν ένα ιδανικό σνακ, καθώς:
- Αποτελούν τους ξηρούς καρπούς με τις λιγότερες θερμίδες αφού μια χούφτα φιστικιών αποδίδει 170 θερμίδες, δηλαδή όσο δύο μικρά φρούτα.
- Περιέχουν τα λιγότερα λιπαρά σε σχέση με τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς, το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων είναι ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως αυτά που περιέχονται στο ελαιόλαδο.
- Περιέχουν μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών, τις περισσότερες από οποιονδήποτε άλλο ξηρό καρπό. Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρά μας και προφυλάσσουν από ασθένειες, όπως τα καρδιαγγειακά, το διαβήτη, διάφορες μορφές καρκίνου, τη διαδικασία γήρανσης κ.λπ.
- Περιέχουν βιταμίνη Β6, η οποία είναι απαραίτητη για την καλή υγεία του οργανισμού και την καλή λειτουργία του μεταβολισμού μας. Μια χούφτα φιστικιών περιέχει όση βιταμίνη Β6 έχουν δύο μερίδες αβοκάντο ή μία μερίδα κουάκερ.
- Αποτελούν την πλουσιότερη πηγή φυτικών ινών στους ξηρούς καρπούς. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος, στη μείωση της χοληστερίνης και στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. 
- Περιέχουν περισσότερες φυτικές στερόλες από κάθε άλλο ξηρό καρπό. Οι φυτικές στερόλες συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης, προστατεύοντας την καρδιά μας από την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων. 
- Περιέχουν μαγγάνιο και μαγνήσιο, απαραίτητα για την καλή λειτουργία του μεταβολισμού μας, και ωφελούν ιδιαίτερα σε άτομα με έντονη καθημερινή δραστηριότητα, όπως αθλητές, εργαζόμενοι, μαθητές κ.λπ.

 

Ο Δ Η Γ Ι Ε Σ
Για αλάτισμα & ψήσιμο του φιστικιού

Αρχικά θα πρέπει να σας πληροφορήσουμε ότι το φιστίκι που παράγουμε στο αγρόκτημά μας τρώγεται ωμό, δηλαδή άψητο και ανάλατο, ακριβώς όπως το αγοράσατε. Είναι φυσικό προϊόν χωρίς καμία άλλη επεξεργασία, αφού από το δέντρο στεγνώνεται στον ήλιο ή σε ξηραντήριο με ρεύμα ζεστού αέρα και στη συνέχεια αποθηκεύεται. Στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής συνιστάται οι ξηροί καρποί να τρώγονται άψητοι και ανάλατοι, διότι όταν αλατίζονται και ψήνονται, χάνουν και ως 50% της θρεπτικής τους αξίας.

 

ΑΛΑΤΙΣΜΑ : Για κάθε κιλό φιστίκια χρησιμοποιούμε 50-100 γραμμάρια αλάτι, ανάλογα με τις προτιμήσεις μας, και το διαλύουμε σε ίση ποσότητα νερού. Μαζί με το αλάτι μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο λεμόνι ή ξινό για περισσότερη νοστιμιά. Το αλατόνερο που φτιάξαμε το διασκορπίζουμε πάνω στην αντίστοιχη ποσότητα φιστικιών και τα ανακατεύουμε καλά-καλά μέσα σε μια λεκάνη ή ένα ταψί μέχρι που τα φιστίκια να απορροφήσουν όλο το αλατόνερο.

 

ΨΗΣΙΜΟ: Τα αλατισμένα φιστίκια τα τοποθετούμε σε ταψιά ή στις λαμαρίνες που έχουν οι κουζίνες, σε όσο το δυνατό λιγότερες στρώσεις για να ψήνονται καλύτερα. Όσες στρώσεις έχουμε στο ταψί τόσα ανακατέματα φροντίζουμε να κάνουμε κατά τη διάρκεια του ψησίματος.

 

ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ: Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στη θερμοκρασία του φούρνου. Αποφεύγουμε απ' την αρχή τις μεγάλες θερμοκρασίες γιατί κινδυνεύουμε να τα κάψουμε. Έτσι ξεκινάμε απ' τους 80 βαθμούς και ανάλογα με το είδος της κουζίνας σας, θα βρείτε μόνοι σας το σημείο της άριστης θερμοκρασίας, που μάλλον δεν πρέπει να ξεπερνά τους 110 βαθμούς.
Αφήστε τα φιστίκια στο φούρνο για 45-60 λεπτά της ώρας και παρακολουθήστε τα συνέχεια μην <<αρπάξουν>>. Αφού κρυώσουν τα δοκιμάζουμε αν ψήθηκαν, που σημαίνει να είναι τραγανά στο δόντι. Αν δεν ψήθηκαν καλά, τα ξαναβάζουμε στο φούρνο και αν χρειάζεται ανεβάζουμε και λίγο τη θερμοκρασία.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μη βιάζεστε να ψήσετε γρήγορα τα φιστίκια ανεβάζοντας από την αρχή τη θερμοκρασία, γιατί υπάρχει ενδεχόμενο να τα κάψετε ή να τα καβουρδίσετε. Προτιμήστε χαμηλές θερμοκρασίες και περισσότερη ώρα ψησίματος, διότι έτσι αφενός αποφεύγουμε το ενδεχόμενο καβουρδίσματος και αφετέρου δεν χάνουν πολύ από την θρεπτική τους αξία. Ως γνωστό τα φιστίκια περιέχουν μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης και όταν οι πρωτεΐνη καίγεται γίνεται καρκινογόνος.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Τα φιστίκια όταν ψήνονται ανοίγουν ακόμα περισσότερο. Για τα λίγα κλειστά που πάντοτε υπάρχουν χρησιμοποιήστε τον καρυδοσπάστη.

Καλή επιτυχία


ΟΔΗΓΙΕΣ
για συντήρηση των φιστικιών

Τα φιστίκια σε υψηλές θερμοκρασίες πάνω από 25 βαθμούς Κελσίου και έχοντας ανεβασμένο το ποσοστό υγρασίας (πάνω από 13%) κινδυνεύουν να «ψειριάσουν», όπως και όλοι οι ξηροί καρποί, τα όσπρια τα δημητριακά, τα ζυμαρικά τα αλεύρια κ.α. Εάν λοιπόν επικρατούν τέτοιες ευνοϊκές συνθήκες, βάλτε όλα τα παραπάνω προϊόντα στο ψυγείο σας, ή σε φυσικούς χώρους με χαμηλή θερμοκρασία και που αερίζονται καλά.
Εάν η θερμοκρασία είναι κάτω των 25 βαθμών Κελσίου και η υγρασία τους κάτω από 13% τότε συντηρούνται και στους συνηθισμένους χώρους για διάστημα τουλάχιστον δύο μηνών. Για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χρησιμοποιούμε το ψυγείο μας ή χώρους με χαμηλή θερμοκρασία, χωρίς υγρασία και με κάποιο αερισμό, και πάντοτε κρεμασμένα σε μια πάνινη σακούλα. Μέσα στο ψυγείο, μπορούν να συντηρηθούν και μέχρι δύο χρόνια.
Για περισσότερες πληροφορίες γύρο από τη συντήρηση συμβουλευθείτε μας.

 

ΜΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΣΑΣ ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΚΑΡΥΔΟΣΠΑΣΤΗ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΤΩΝ ΞΗΡΩΝ ΚΑΡΠΩΝ.

 

 

Δημοσκόπηση

Πόσο ενημερωμένοι είστε για τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς (γ.τ.ο.) – μεταλλαγμένα;
 

Είσοδος Μέλους