Επισκέψιμο Αγρόκτημα Βασιλάκου. Βιολογικές Καλλιέργειες
           Επισκέψιμο Αγρόκτημα Βασιλάκου. Βιολογικές Καλλιέργειες
            Επισκέψιμο Αγρόκτημα Βασιλάκου. Βιολογικές Καλλιέργειες
             Επισκέψιμο Αγρόκτημα Βασιλάκου. Βιολογικές Καλλιέργειες

ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΚΡΑΤΗ ΒΑΣΙΛΑΚΟ*

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής γιορτάζεται από το έτος 1980 κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου, και επιλέχθηκε αυτή η μέρα γιατί στις 16 Οκτώβρη 1945 ιδρύθηκε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ.

Η δραστική αλλαγή που επέβαλε ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η μείωση του ελεύθερου χρόνου, η έλλειψη σωματικής άσκησης, η μετεξέλιξη της οικογενειακής δομής και η επακόλουθη υιοθέτηση νέων διατροφικών συνηθειών που οδηγούν στην κατανάλωση έτοιμου και τυποποιημένου φαγητού, αποτελούν μια από τις πιο σοβαρές προκλήσεις για την υγεία μας.

Τι είναι υγιεινό;

Οτιδήποτε συμβάλει στο να διατηρούμε ή και να βελτιώνουμε το επίπεδο της υγείας μας, όπως τροφές, σκέψεις, περιβάλλον σωματική άσκηση, καλές συνήθειες κ.α., είναι υγιεινό.

Μερικά Παραδείγματα.

 ΕΙΝΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ:   Φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ρύζι σκούρο αναποφλοίωτο, πατάτες, σπόροι και ξηροί καρποί ΑΨΗΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΛΑΤΟΙ, φυτικό γάλα (από σόγια, καρύδα ,αμύγδαλο, βρώμη), τα οποία  είναι πολύ υγιεινά ενώ δεν έχουν λακτόζη (όπως τα ζωικά γάλατα), για όσους έχουν δυσανεξία.  Αν θέλετε να έχουν γλυκιά γεύση προτιμήστε αυτά που περιέχουν  σιρόπι αγαύης που είναι φυσικό γλυκαντικό, και συνδυάζει υπέροχη γεύση και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Δεν είναι υγιεινά: Γενικά σχεδόν όλα τα ζωικά προϊόντα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ανθυγιεινά. Από  τα προϊόντα γάλακτος προτιμάτε εκείνα που έχουν υποστεί ζύμωση όπως: γιαούρτι, κεφίρ, ξυνόγαλα τα οποία θα μπορούσαμε να κατατάξουμε κάπου ενδιάμεσα μεταξύ υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών.

Δεν είναι υγιεινές οι πρωτεϊνούχες τροφές που κατά το ψήσιμο καίγονται - καρβουνίζονται, όπως κρέας, ζυμαρικά, όσπρια, ψάρια κλπ. Η καμένη πρωτεΐνη είναι καρκινογόνος. Ιδιαίτερα καρκινογόνα είναι εκείνα τα κρεατικά και άλλα που ψήνονται σε σχάρα στα κάρβουνα και κατά κανόνα καίγονται, καρβουνιάζονται αρκετά.

Δεν είναι υγιεινό το νερό του δικτύου, γιατί περιέχει χλώριο που είναι πολύ ανθυγιεινό καθώς και άλλες ανθυγιεινές προσμίξεις. Η χρήση φίλτρου περιορίζει στο ελάχιστο τα παραπάνω. Εάν δεν έχετε φίλτρο για να απομακρύνεται το χλώριο, που είναι αέριο, γεμίστε μια κανάτα με νερό και σε λιγότερο από δύο ώρες έχει απομακρυνθεί όλο το χλώριο.

ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ:

Έχουμε τις θετικές σκέψεις (ας τις πούμε υγιεινές) και τις αρνητικές σκέψεις (ας τις πούμε όχι υγιεινές) ή θετικά και αρνητικά συναισθήματα.

Θετικές  που βελτιώνουν το επίπεδο της υγείας μας είναι:

Αγαλλίαση, αγάπη, αισιοδοξία, αλληλεγγύη,  ανθρωπιά, ανιδιοτέλεια, αρμονία, αυταπάρνηση γαλήνη, γενναιοδωρία,  δικαιοσύνη, ελπίδα, εμπιστοσύνη, ενθουσιασμός, ευγένεια, ευγνωμοσύνη, ευδαιμονία, ευχαρίστηση, ομορφιά, πάθος, πληρότητα, συμπόνια, φιλαλληλία, φιλανθρωπία, χαρά και άλλα

Αρνητικές που υποβαθμίζουν το επίπεδο υγείας μας είναι:

Άγχος, αγωνία,  αηδία, ανασφάλεια, ανηδονία, ανησυχία, απελπισία, απιστία, αποδοκιμασία,  αποθάρρυνση, απόρριψη, δυστυχία, εγκατάλειψη, εγωισμός, έλλειψη, ενοχή, ζήλια,  θλίψη, θυμός, ιδιοτέλεια, κακία, κατάθλιψη, καταπίεση, κλάμα, λύπη, μελαγχολία, μίσος, μοναξιά, μνησικακία, νευρικότητα., ντροπή, οδύνη, πανικός, πικρία, πόθος, πόνος, στεναχώρια, ταπείνωση, τρόμος, φθόνος, φιλαυτία, φόβος

 Προβλήματα υγείας από αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα:

O χάρτης του Emotion Code του Bradley Nelson:

Πρόβλημα στο λεπτό έντερο ή στην καρδιά από εγκατάλειψη, απιστία, χαμό, έλλειψη αγάπης.

Πρόβλημα στη σπλήνα ή στο στομάχι, από ανησυχία, απελπισία, αηδία, νευρικότητα.

Πρόβλημα στο πνευμόνι ή στο παχύ έντερο από κλάμα, αποθάρρυνση, απόρριψη, θλίψη, πόνο.

 Πρόβλημα στο συκώτι και στη χολή, από θυμό, πικρία, ενοχή, μίσος, μνησικακία., πανικό, κατάθλιψη.

Πρόβλημα στα νεφρά ή στην κύστη από κατάκριση, τρόμο, φόβο.

Πρόβλημα στους αδένες και σεξουαλικά όργανα, από ταπείνωση, ζήλια, πόθο, καταπίεση.

 Δεν είναι υγιεινό ένα περιβάλλον, όταν περιέχει ρύπους, μολύνσεις, ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες, ραδιενέργεια, καπνούς, καυσαέρια, μυρουδιές από σκουπίδια, διοξίνες. Προστατευθείτε από τη γαιωπαθητική ακτινοβολία, τις γεωπαθογόνες ζώνες και τους γεωπαθητικούς κόμβους, είναι επικίνδυνοι έως θανατηφόροι.

Οι παρακάτω κακές συνήθειες είναι ανθυγιεινές: κάπνισμα, καφές, ναρκωτικά, αλκοόλ, αναψυκτικά με ζάχαρη και ανθρακικό και ιδιαίτερα τα τύπου κόλας (κόκα, πέψη), υπερβολική εργασία, ξενύχτι, υπερβολικό σεξ. Όλα αυτά υποβαθμίζουν το επίπεδο υγείας και οδηγούν σε ασθένειες.

 

Δεν είναι υγιεινές οι παρακάτω συνήθειες:

  1. Κακοί συνδυασμοί τροφών, όπως κρέας με ζυμαρικά, πατάτες, ρύζι. Το κρέας συνδυάζεται μόνο με λαχανικά. Ξινό με γλυκό είναι κακός συνδυασμός . Υπάρχει μεγάλος κατάλογος με συνδυασμούς τροφών που δυστυχώς οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν. Οι κακοί συνδυασμοί τροφών προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην υγεία.
  2. Το νερό πρέπει να το πίνουμε τουλάχιστο μισή ώρα πριν το φαγητό ή αφού περάσουν δύο ώρες μετά το φαγητό. Ποτέ κατά τη διάρκεια του φαγητού διότι αραιώνει τα πεπτικά υγρά του στομαχιού και γίνεται δύσκολη η χώνεψη προκαλώντας σε αυτό διάφορες ενοχλήσεις, όπως φουσκώματα, ρεψίματα, ξινίλες κ.ά.
  3. Πολλοί ξαπλώνουν στο κρεβάτι για ξεκούραση ή ύπνο αμέσως μετά το φαγητό. Αυτή η κακή συνήθεια είναι επιβαρυντική για την υγεία μας. Τουλάχιστο ένας περίπατος για μία ώρα ή ελαφριές εργασίες χαράς και ηρεμίας και μετά στο κρεβάτι.
  4. Καλό μάσημα της τροφής όταν τρώμε. Η πέψη αρχίζει από το στόμα. Το σάλιο είναι πεπτικό υγρό. Να μασάμε την κάθε μπουκιά μας πάνω από 30 φορές ώσπου να γίνεται πολτός και ύστερα να την καταπίνουμε. Να τρώμε αργά, ήρεμα, χωρίς δυσάρεστες συζητήσεις. Καλύτερα είναι να συγκεντρωνόμαστε στη διαδικασία του γεύματος και να απολαμβάνουμε αυτά που τρώμε. Η παροιμία λέει: Όταν τρώμε δεν μιλάμε, ούτε κλαίμε ούτε γελάμε.

          Ο αείμνηστος Παναγιώτης Κουμεντάκης Δρ. αφάρμακης ιατρικής γράφει: [«Ξοδεύοντας» περισσότερο χρόνο για μάσηση της τροφής μπορούμε να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την ποιότητα της διατροφής. Ένα μεγάλο μέρος της παλινδρόμησης της τροφής, της ξινοστομαχιάς, της καούρας, των ρεψιμάτων και των φουσκωμάτων, μπορούν να εξαλειφθούν όταν αρχίσουμε να τρώμε πιο χαλαρά, με αργό ρυθμό, ξεκούραστοι, στοιχειωδώς ήρεμοι, ζωηρά πεινασμένοι και μασώντας καλά την τροφή μας].

ΑΠΟΡΙΑ- ΕΡΩΤΗΣΗ: Και εάν εγώ τρώγω βιολογικά ζωικά προϊόντα, είναι υγιεινά;

Απάντηση: Είναι λιγότερο ανθυγιεινά 

 Βιολογικά ή συμβατικά προϊόντα;

 Τα βιολογικά είναι περισσότερο υγιεινά από τα συμβατικά.

Εντάσσουμε τη σωματική δραστηριότητα στη ζωή μας.

Λέμε καθημερινά ότι πρέπει να τρεφόμαστε υγιεινά και με μέτρο. Ποιο όμως είναι το υγιεινό και που είναι το μέτρο;

«Μέτρον Άριστον» έλεγε ο Κλεόβουλος ο Λίνδιος (ή Ρόδιος) (6ο αι. π.Χ). Αλλά που και πως οριοθετείτε το άριστο μέτρο; Μήπως ο καθένας από εμάς εφαρμόζει το δικό του μέτρο όπως το νομίζει ή όπως τον βολεύει και που το βλέπει και ως άριστο;

Το θέμα υγιεινό και ανθυγιεινό θα λέγαμε είναι ανεξάντλητο. Εδώ απλά δώσαμε μια ιδέα περί αυτών.

 

                                                                Καρδίτσα 16-10-19

* Ο Σωκράτης Βασιλάκος είναι γεωπόνος-βοτανολόγος-υγιεινιστής-βιοκαλλιεργητής – οικολόγος- αρθρογράφος-συγγραφέας

Αναζήτηση

Μετάφραση

enfrdeitptrues

Φωτογραφίες

karabali2.jpg

Χρήσιμοι Ιστότοποι

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 107 επισκέπτες και κανένα μέλος

Σύνδεση